Gemeenschappelijke regelingen
- Gemeenschappelijke regelingen Euregio
Euregio
Financiële kengetallen
01-01-2018
31-12-2019
V/N
Financieel resultaat
-
-273
V
Eigen vermogen
1.308
1.607
Vreemd vermogen
42.295
34.244
Solvabiliteit (EV/TV)
2,7%
4,5%
Bedragen * 1.000 euro
Ontwikkelingen
Er zijn geen relevante actuele ontwikkelingen.
Welke risico's loopt de gemeente?
Voor de EUREGIO is het Duitse recht van toepassing. Dit betekent dat voor EUREGIO niet dezelfde plichten gelden ten aanzien van bijvoorbeeld de verzending van de begroting aan de deelnemende gemeenten.
Voor de begroting 2021 betekent dit, dat die pas wordt vastgesteld in de vergadering van het algemeen bestuur van EUREGIO in januari 2021. De bijdrage 2021 van Almelo wordt begroot op 21.000 euro. - Gemeenschappelijke regelingen Gemeentelijk Belastingkantoor Twente (GBT)
Gemeentelijk Belastingkantoor Twente (GBT)
Financiële kengetallen
01-01-2019
31-12-2019
V/N
Financieel resultaat
-
475
N
Eigen vermogen
323
173
Vreemd vermogen
16.838
7.605
Solvabiliteit (EV/TV)
1,9%
2,2%
Bedragen * 1.000 euro
Ontwikkelingen
Er zijn geen relevante actuele ontwikkelingen.
Welke risico's loopt de gemeente?
De totale gemeentelijke bijdrage 2021 aan het GBT is 10,9 miljoen euro, waarvan Almelo 1,5 miljoen euro bijdraagt. Het GBT heeft een beperkt weerstandsvermogen waarmee incidentele knelpunten in de bedrijfsvoering kunnen worden opgevangen.
- Gemeenschappelijke regelingen Openbaar Lichaam Crematoria Twente (OLCT)
Openbaar Lichaam Crematoria Twente (OLCT)
Financiële kengetallen
01-01-2019
31-12-2019
V/N
Financieel resultaat
-
-
Eigen vermogen
1.591
1.578
Vreemd vermogen
218
7
Solvabiliteit (EV/TV)
87,9%
99,6%
Bedragen * 1.000 euro
Ontwikkelingen
Vanuit Crematoria Twente B.V. is in 2019 geen dividend aan de Gemeenschappelijke regeling uitgekeerd.
Het dagelijks bestuur van de gemeenschappelijke regeling heeft, met instemming van het algemeen bestuur, opdracht gegeven tot een heroriëntatieonderzoek op het publieke eigenaarschap van Crematoria Twente BV. Past publiek eigenaarschap nog binnen de taakopvatting van de gemeenten om via een gemeenschappelijke regeling aandeelhouder te zijn van een crematorium? In de eerste helft van 2021 krijgen de deelnemende gemeenten de gelegenheid om discussie te voeren over een strategische heroriëntatie op het eigenaarschap en het huidige governance construct van het OLCT.
De gemeenteraad van Almelo heeft op 16 juni 2020 besloten om de volgende zienswijze op de ontwerpbegroting 2021 in te dienen voor Openbaar Lichaam Crematoria Twente: Gemeente Almelo constateert dat het OLCT in de ontwerp begroting 2021 en in de meerjarenraming 2022-2024 afwijkt van het vastgestelde dividendbeleid en dat uit de ontwerpbegroting onvoldoende blijkt of de geraamde bedrijfsresultaten van CT BV in 2021 een dividenduitkering toelaten. Almelo spreekt daarom als zienswijze uit om in samenspraak met
Crematoria Twente BV het dividendbeleid te herzien aan de hand van een actuele financiële
meerjarenprognose voor de BV en dat de colleges en raden van de deelnemende gemeenten
uiterlijk in februari 2021 moeten worden geïnformeerd over de uitkomsten.Mede naar aanleiding van deze ingediende zienswijze heeft het algemeen bestuur door middel van een amendement op de begroting 2021 het dividend, conform de hierover gemaakte afspaken, op te nemen in de begroting en meerjarenraming.
Welke risico's loopt de gemeente?
Het risico van OLCT beperkt zich tot het risico van dochteronderneming CT. De risico's van CT zijn van invloed op de hoogte van het dividend dat het OLCT ontvangt. De meeste bedrijfsrisico's van CT zijn afgedekt door procedures, verzekeringen en tarieven. Een ander bedrijfsrisico vormt de vestiging van een concurrent binnen het verzorgingsgebied. In 2012 is daarom besloten tot een nieuwe strategie om dit risico te verkleinen.
- Gemeenschappelijke regelingen Regio Twente
Regio Twente
Financiële kengetallen
01-01-2019
31-12-2019
V/N
Financieel resultaat
-
-139
V
Eigen vermogen
5.137
4.525
Vreemd vermogen
14.464
19.006
Solvabiliteit (EV/TV)
26,2%
19,2%
Bedragen * 1.000 euro
Ontwikkelingen
De weergegeven vermogenspositie per 31-12-2019 is gecorrigeerd voor het resultaat 2019 van de Agenda van Twente. Het resultaat van de AvT en de bestemmingsreserve AvT maken weliswaar deel uit van het EV, maar hier staan verplichtingen tegenover.
Binnen de Regio Twente wordt op dit moment gewerkt aan de veranderopdracht om de regionale samenwerking te versterken. De 4 hoofdlijnen van de veranderopdracht zijn: focus op sociaal economische structuurversterking/aansturing van de 3 O’s in de Twenteboard, de (huidige) GR met GGD/OZJT/VTT, de Recreatieve Voorzieningen en de ‘Coalitions of the Willing’.
Tijdens de vergadering van het algemeen Bestuur op 1 juli 2020 is besloten over het transitieplan “Versterking regionale samenwerking door focus en eenvoud”. Dit is een besluit op hoofdlijnen om de veranderopdracht te ‘richten’. Het verder ‘inrichten’ gebeurt in de komende periode. Tevens is besloten de Twenteboard te vragen om scenario’s uit te werken naar een zo efficiënt mogelijke en kwalitatief goede basisinfrastructuur en werkorganisatie.
De komende periode staat in het teken van het maken van juridische documenten en uitwerkingen, waarbij de colleges en raden in de besluitvorming ieder hun rol hebben. De planning is om op 1 januari 2021 op de nieuwe manier te starten.
Welke risico's loopt de gemeente?
De begroting van Regio Twente voor 2021 bedraagt 94,3 miljoen euro. De taakvelden OZJT en Volksgezondheid zijn samen goed voor bijna 80% van de begroting. De Almelose bijdrage aan de begroting van Regio Twente bedraagt in 2021 4,0 miljoen euro.
De financiële risico’s van Regio Twente worden jaarlijks geïnventariseerd en geactualiseerd.
- Gemeenschappelijke regelingen Regionaal Bedrijventerrein Twente (RBT)
Regionaal Bedrijventerrein Twente (RBT)
Financiële kengetallen
01-01-2019
31-12-2019
V/N
Financieel resultaat
-
-392
V
Eigen vermogen
-36
356
Vreemd vermogen
115.233
119.381
Solvabiliteit (EV/TV)
0,0%
0,3%
Bedragen * 1.000 euro
Ontwikkelingen
Vorig jaar werd verwacht dat een tekort zou ontstaan van 20,5 miljoen euro. Dat is 20,9 miljoen euro op prijspeil 1-1-2020. De actuele grondexploitatie sluit op een tekort van 11,9 miljoen euro per 1-1-2020 en verbetert dus met 9 miljoen euro. De verbetering hangt samen met een bijstelling van de grondprijs (van 125 naar 130 euro) en de verbeterde gronduitgiftevooruitzichten. In 2019 zijn ontwikkel-overeenkomsten getekend over een oppervlak van 13,4 hectare. Dit met Heylen Warehouses (5,3 hectare), VDL (4,1 hectare) en een productiebedrijf (4 hectare). Als gevolg van deze nieuwe overeenkomsten wordt de looptijd van het project met vier jaar verkort en dat heeft een positief effect op de begroting van rente-, plan- en beheerkosten. In totaal is nu 47 hectare uitgegeven en over 41 hectare een overeenkomst gesloten.
Volgens de afspraken die daarover in 2016 zijn gemaakt heeft het dagelijks bestuur van het Regionaal Bedrijventerrein Twente (RBT) besloten om in het najaar van 2020 een evaluatie naar het huidig RBT te laten uitvoeren. De Provincie Overijssel voert namens het dagelijks bestuur het opdrachtgeverschap voor de evaluatie. De evaluatie bestaat uit twee onderdelen:
- De geldende afspraken over financieel-technische vraagstukken worden geëvalueerd. Dit is richtinggevend voor de financieel-technische arrangementen die de deelnemers de komende jaren voor het huidige RBT moeten treffen;
- De meer strategische vraag ten aanzien van de publieke waarde van het RBT en de daarbij behorende organisatie worden geëvalueerd. Hiermee komt er meer duidelijkheid over uitbreiding van het aanbod aan grootschalige kavels en het nut en de noodzaak van het samenwerken aan een regionaal op elkaar afgestemd vestigingsklimaat (regionale context en actualiteit).
Welke risico's loopt de gemeente?
De mogelijke risico’s worden door het openbaar lichaam RBT via een verdeelsleutel verdeeld over de deelnemende partijen aan de regeling. De gemeente Almelo participeert voor 23% risicodragend in de grondexploitatie van het RBT. Voor het gemeentelijk aandeel in het huidige voorziene tekort is een voorziening gevormd.
- Gemeenschappelijke regelingen Soweco
Soweco
Financiële kengetallen
01-01-2019
31-12-2019
V/N
Financieel resultaat
-
-419
V
Eigen vermogen
2.173
2.592
Vreemd vermogen
10.051
6.744
Solvabiliteit (EV/TV)
17,8%
27,8%
Bedragen * 1.000 euro
Ontwikkelingen
De raad heeft ingestemd met de opheffing van de gemeenschappelijke regeling Soweco per 1 januari en draagt het college op om daarbij aandacht te voor de volgende drie punten:
1. Het college van Almelo pleit binnen het Algemeen Bestuur van Soweco er voor om niet tot
definitieve liquidatie over gaan voordat de Nieuwe Uitvoeringsorganisatie operationeel is;
2. Het bestuur van de Stichting Nieuwe Uitvoeringsorganisatie wordt gevormd door ambtenaren
uit de deelnemende gemeenten, niet zijnde de gemeentesecretaris;
3. De behandeling van de raadsvoorstellen 'zienswijze inzake liquidatieplan' en 'wensen en
bedenkingen inzake oprichting Stichting Nieuwe Uitvoeringsorganisatie' in dezelfde
raadsvergadering te behandelen.Welke risico's loopt de gemeente?
De bijdrage van Almelo aan het exploitatietekort 2021 van Soweco GR is bijna 2,4 miljoen euro.
- Gemeenschappelijke regelingen Stadsbank Oost Nederland (SON)
Stadsbank Oost Nederland (SON)
Financiële kengetallen
01-01-2019
31-12-2019
V/N
Financieel resultaat
-
-615
V
Eigen vermogen
1.081
1.696
Vreemd vermogen
15.042
14.616
Solvabiliteit (EV/TV)
6,7%
10,4%
Bedragen * 1.000 euro
Ontwikkelingen
De raad heeft als zienswijze geformuleerd dat de ontwerpbegroting 2021 aangepast dient te worden, met als uitgangspunt een weerstandsratio van maximaal 1,4 en dat het overschot dient te worden verdeeld over de deelnemers van de gemeenschappelijke regeling.
Het bestuur van de GR SON heeft in haar vergadering van 19 juni jl., na de ingebrachte zienswijzen besproken te hebben, besloten de begroting 2021 vast te stellen. De zienswijze van Almelo is via een amendement ingebracht en kon rekenen op sympathie van veel deelnemers. Maar voor nu wordt door deelnemers waarde gehecht aan het respecteren van de afspraken die destijds zijn gemaakt over schommelingen in het weerstandsratio. Dit betekent dat de zienswijze van Almelo niet heeft geleid tot een aanpassing van het weerstandsratio.
Welke risico's loopt de gemeente?
De begrote bijdrage 2021 aan de SON is 920.000 euro. Aangezien de gemeente een openeindregeling heeft met de SON, kan de bijdrage hoger worden.
- Gemeenschappelijke regelingen Omgevingsdienst Twente (ODT)
Omgevingsdienst Twente (ODT)
Financiële kengetallen
01-01-2019
31-12-2019
V/N
Financieel resultaat
-
-1.125
V
Eigen vermogen
-
1.125
Vreemd vermogen
-
1.787
Solvabiliteit (EV/TV)
-
38,6%
Bedragen * 1.000 euro
Ontwikkelingen
De Omgevingsdienst Twente (ODT) is sinds 1 januari 2019 operationeel. Belangrijke thema's in de doorontwikkeling van de Omgevingsdienst zijn de komende tijd: het verhogen van de datakwaliteit, de implementatie van de Omgevingswet, het toepassen van de VTH-kwaliteitscriteria en de overgang naar outputfinanciering per 1 januari 2022.
In 2018 heeft de gemeente Enschede aangegeven vooralsnog alleen het wettelijk verplichte basistakenpakket in te willen brengen bij de ODT. Dit pakket is beperkter van omvang dan het afgesproken takenpakket op basis van ‘variant 4’ (het milieubrede takenpakket). Enschede heeft eveneens gepleit voor een andere verdeelsleutel voor de overhead. De ontwerpbegroting 2021 van de ODT gaat uit van het eerder overeengekomen takenpakket conform variant 4 evenals de eerder vastgestelde verdeelsleutel.
De gemeenteraad van Almelo heeft op 16 juni 2020 besloten om de volgende zienswijze op de ontwerpbegroting 2021 in te dienen voor Omgevingsdienst Twente: Gemeente Almelo constateert dat de weerstandratio van de ODT in de ontwerpbegroting 2021 uitkomt op 1,49 en dat dit hoger is dan benodigd voor het weerstandvermogen om risico's af te dekken. Almelo spreekt als zienswijze uit dat de ontwerpbegroting aangepast dient te worden waarbij de afspraak om de algemene reserve te maximeren op 5% van de begrote lasten gehandhaafd blijft en er daarnaast gestreefd wordt naar een weerstandcapaciteit die niet meer dan toereikend is om de geïdentificeerde risico's af te dekken.
Naar aanleiding van de ingediende zienswijze is de begroting 2021 niet aangepast. De begroting is ongewijzigd vastgesteld.
Welke risico's loopt de gemeente?
Doordat de ODT een nieuwe organisatie is, die zich op alle aspecten van primaire processen, besturing en bedrijfsvoering nog dient “te zetten” is het risicoprofiel hoog. Verder is een verhoogd risico van toepassing vanwege de uiteenlopende visies van de deelnemers over het takenpakket van de ODT en de financieringssystematiek. De ODT beschikt daarnaast nog niet over buffers om zelf financiële tegenvallers op te vangen. Het risico op een kwaliteit- en productiviteit-dip is ook in 2021 nog reëel. In 2020 en verder zal geïnvesteerd worden in de verbetering van de datakwaliteit. De bestaande onvolkomenheden in de datakwaliteit leiden tot hogere uitvoeringskosten en minder efficiency.
De algemene reserve is – op basis van het bedrijfsplan van de ODT - gemaximaliseerd op 5% van de begrotingsomvang van de Omgevingsdienst Twente (ca. 500.000 tot 600.000 euro). Om het eigen vermogen op de bouwen wordt in de eerste drie jaren van de dienst 1% (circa 100.000 euro per jaar) van de exploitatie gereserveerd tot een maximum van 5% van de exploitatie is bereikt. Dit zal in principe in 2021 voor het laatst zijn.
- Gemeenschappelijke regelingen Veiligheidsregio Twente (VRT)
Veiligheidsregio Twente (VRT)
Financiële kengetallen
01-01-2019
31-12-2019
V/N
Financieel resultaat
-
-827
V
Eigen vermogen
1.319
2.146
Vreemd vermogen
55.048
55.268
Solvabiliteit (EV/TV)
2,3%
3,7%
Bedragen * 1.000 euro
Ontwikkelingen
Er zijn geen relevante ontwikkelingen.
Welke risico's loopt de gemeente?
De gemeentelijke bijdrage aan de VRT is in 2021 bijna 5,5 miljoen euro.
Vennootschappen en coöperaties
- Vennootschappen en coöperaties Cogas NV
Cogas NV
Financiële kengetallen
01-01-2019
31-12-2019
V/N
Financieel resultaat
-
-7.958
V
Eigen vermogen
178.995
180.505
Vreemd vermogen
96.000
96.000
Solvabiliteit (EV/TV)
65,1%
65,3%
Bedragen * 1.000 euro
Ontwikkelingen
In het Nieuwstraatkwartier creëren we meerwaarde door een impuls te geven aan de fysieke transformatie van de wijk via energiebesparende- en klimaatbestendige maatregelen. Samen met strategische partners, zoals Cogas, willen wij komen tot een gebiedsprogramma. Een belangrijk element is de aanpak van woningverbetering gericht op energiebesparing. Verbetering van de huidige energie labels. Daarbij inzetten op het ontwikkelen van een duurzame, energie producerende wijk.
Welke risico's loopt de gemeente?
Tegenvallende bedrijfsresultaten kunnen gevolgen hebben voor de langetermijn dividendafspraken. Voor 2021 is een dividenduitkering begroot van 2,3 miljoen euro. Het risico voor de gemeente als aandeelhouder betreft tevens de hoogte van het ingebrachte nominale aandelenkapitaal van deze vennootschap (totaalbedrag 132.000 euro).
- Vennootschappen en coöperaties NV Bank Nederlandse Gemeenten (BNG)
NV Bank Nederlandse Gemeenten (BNG)
Financiële kengetallen
01-01-2019
31-12-2019
V/N
Financieel resultaat
-
-163.000
V
Eigen vermogen
4.991.000
4.887.000
Vreemd vermogen
132.518.000
144.802.000
Solvabiliteit (EV/TV)
3,6%
3,3%
Bedragen * 1.000 euro
Ontwikkelingen
Er zijn geen relevante ontwikkelingen.
Welke risico's loopt de gemeente?
Het risico en daarmee aansprakelijkheid voor de aandeelhouders is relatief gering en beperkt zich tot de hoogte van het nominale aandelenkapitaal. Voor Almelo komt dat neer op een risico van maximaal 0,4 miljoen euro. Het verwachte dividend in 2021 is 225.000 euro.
- Vennootschappen en coöperaties NV Industriegebouw Maatschappij (IGM)
NV Industriegebouw Maatschappij (IGM)
Financiële kengetallen
01-01-2019
31-12-2019
V/N
Financieel resultaat
-
-83
V
Eigen vermogen
1.154
1.238
Vreemd vermogen
15.722
12.321
Solvabiliteit (EV/TV)
6,8%
9,1%
Bedragen * 1.000 euro
Ontwikkelingen
De ingezette afbouw is zichtbaar in de financiële positie van de IGM. De financiering van de IGM verbetert door een afname van de schulden. Eind 2018 had de IGM een schuld van 15,7 miljoen euro en die is ultimo 2019 gedaald naar 12,3 miljoen euro.
Gezien de ingezette afbouw heeft het college verzocht om een plan op te stellen voor de toekomstige vorm van toezicht op de IGM. Het plan wordt eind 2020 verwacht.
Welke risico's loopt de gemeente?
De gemeente Almelo is enig aandeelhouder en financier van de IGM, waardoor de gemeente risico loopt bij waardedaling van het vastgoed van IGM. Ook wanneer klanten van de IGM niet aan hun betalingsverplichtingen kunnen voldoen loopt de gemeente risico.
De IGM ziet dat de uitbraak van het coronavirus een grote impact heeft op de samenleving en economie. De IGM geeft aan dat het mogelijk invloed zal hebben op de debiteuren van de IGM.
- Vennootschappen en coöperaties Sportbedrijf Almelo BV
Sportbedrijf Almelo BV
Financiële kengetallen
01-01-2019
31-12-2019
V/N
Financieel resultaat
-
-199
V
Eigen vermogen
1.079
1.278
Vreemd vermogen
1.492
1.814
Solvabiliteit (EV/TV)
42,0%
41,3%
Bedragen * 1.000 euro
Ontwikkelingen
Recent is de directeur van het Sportbedrijf Almelo teruggetreden. De vacante functie wordt ingevuld door een interim-directeur. De raad van commissarissen start de werving en selectie voor een nieuwe directeur.
Welke risico's loopt de gemeente?
De gemeente heeft een dubbelrol richting het sportbedrijf. Dit kan de relatie tussen eigenaar en opdrachtgever/subsidieverstrekker op gespannen voet zetten. Door een zuivere rollenscheiding op zowel bestuurs- als ambtelijk niveau wordt rolvermenging zoveel mogelijk voorkomen. De jaarlijkse subsidie aan het Sportbedrijf bedraagt circa 3,4 miljoen euro. Het risico voor de gemeente als aandeelhouder is relatief gering en beperkt tot de hoogte van het nominale aandelenkapitaal van deze vennootschap (totaalbedrag 18.000 euro).
- Vennootschappen en coöperaties Twence Holding BV
Twence Holding BV
Financiële kengetallen
01-01-2019
31-12-2019
V/N
Financieel resultaat
-
-11.846
V
Eigen vermogen
133.428
138.029
Vreemd vermogen
173.808
148.445
Solvabiliteit (EV/TV)
43,4%
48,2%
Bedragen * 1.000 euro
Ontwikkelingen
De gemeente Almelo wil haar aandelen Twence verkopen. De gemeente Oldenzaal wil ook haar aandelen verkopen en trekt bestuurlijk samen op met Almelo. Op dit moment is er nog geen zicht op een eventuele verkoop van de aandelen Twence. De belangstelling die er was vanuit de kring van aandeelhouders heeft niet geleid tot overname van de aandelen. Dit betekent dat wij ons moeten beraden over onze vervolgstrategie. Onderdeel van de vervolgstrategie is verkoop van de aandelen aan gemeenten buiten de kring van aandeelhouders.
Welke risico's loopt de gemeente?
De gemeente is zowel aandeelhouder als klant van Twence. Enerzijds heeft de gemeente als aandeelhouder belang bij een passend rendement. Anderzijds heeft de gemeente als klant belang bij een marktconforme prijs voor de verwerking van het afval. De belangen van de gemeente als aandeelhouder zijn niet noodzakelijkerwijs volledig congruent met de belangen van de gemeente als klant. Zo kan er bijvoorbeeld sprake zijn van een situatie waarin de gemeente als klant behoefte heeft om de markt op te gaan, terwijl de gemeente als aandeelhouder een rendementsbelang in Twence heeft. De Ava stelt de tarieven vast voor de verwerking van het huishoudelijk afval van aandeelhouders, waardoor de Ava het rendement beïnvloedt en daarmee de continuïteit van de onderneming.
- Vennootschappen en coöperaties Twente Milieu NV
Twente Milieu NV
Financiële kengetallen
01-01-2018
31-12-2018
V/N
Financieel resultaat
-
9
N
Eigen vermogen
125
138
Vreemd vermogen
8
21
Solvabiliteit (EV/TV)
94,0%
86,8%
Bedragen * 1.000 euro
Ontwikkelingen
Er zijn geen actuele ontwikkelingen.
Welke risico's loopt de gemeente?
Het risico voor de gemeente als aandeelhouder is relatief gering en beperkt zich tot de hoogte van het nominale aandelenkapitaal van deze vennootschap (totaalbedrag 127.000 euro). Het risico van Twente Milieu lijkt stabiel. Twente Milieu heeft zich in de afgelopen jaren financieel goed ontwikkeld. Tegenover de afname van inzameling restafval staat een toename van inzameling van gft en verpakkingen.
Overige vennootschappen
- Overige vennootschappen CBL Vennootschap BV
CBL Vennootschap BV
Financiële kengetallen
01-01-2019
31-12-2019
V/N
Financieel resultaat
121
125
N
Eigen vermogen
748
452
Vreemd vermogen
68
84
Solvabiliteit (EV/TV)
91,7%
84,4%
Bedragen * 1.000 euro
Ontwikkelingen
Deze vennootschap zal in 2020 worden ontbonden en uitgeschreven.
Welke risico's loopt de gemeente?
Nihil
- Overige vennootschappen CSV Amsterdam BV
CSV Amsterdam BV
Financiële kengetallen
01-01-2019
31-12-2019
V/N
Financieel resultaat
15
25
N
Eigen vermogen
1.605
1.590
Vreemd vermogen
23
455
Solvabiliteit (EV/TV)
98,6%
77,7%
Bedragen * 1.000 euro
Ontwikkelingen
Er zijn geen relevante ontwikkelingen.
Welke risico's loopt de gemeente?
Nihil.
- Overige vennootschappen Publiek Belang Elektriciteitsproductie BV
Publiek Belang Elektriciteitsproductie BV
Financiële kengetallen
01-01-2018
31-12-2018
V/N
Financieel resultaat
-
38
N
Eigen vermogen
153
113
Vreemd vermogen
20
56
Solvabiliteit (EV/TV)
88,4%
66,9%
Bedragen * 1.000 euro
Ontwikkelingen
Het doel is dat de vennootschap in 2021 zal kunnen worden opgeheven en de resterende liquide middelen kunnen worden uitgekeerd aan de aandeelhouders naar rato van het aandelenbelang.
Welke risico's loopt de gemeente?
Nihil.
- Overige vennootschappen Verkoop Vennootschap BV
Verkoop Vennootschap BV
Ontwikkelingen
Deze vennootschap zal in 2020 worden ontbonden en uitgeschreven.
Welke risico's loopt de gemeente?
Nihil.